2016/03/31

France

Witajcie :)

Jak minęły Wam święta? Mi bardzo szybko, nawet nic konkretnego nie zrobiłam. Miałam przepisać wykłady, zrobić prezentację i trochę napisać pracę. 

Słońce próbuje wyjść zza chmur, mimo wszystko jest ciepło :)


Rouen leży nad dolną Sekwaną. Liczy 111 tys. mieszkańców, a zespół miejski 494 tys. (2010). Do zespołu miejskiego (aglomeracji) należy kilkadziesiąt gmin (communes), z których największe to Sotteville-lès-Rouen i Saint-Étienne-du-Rouvray. Część z nich przylega bezpośrednio do centrum Rouen (np. Sotteville), podczas gdy inne są oddalone o kilka kilometrów (np. Elbeuf). Oficjalna nazwa związku administracyjnego Rouen to "Communauté d'agglomération Rouen-Elbeuf-Austreberthe", czyli CREA. Rouen to wielki port morsko-rzeczny, położony na skrzyżowaniu ważnych szlaków handlowych. Przemysł metalowy, petrochemiczny, chemiczny, papierniczy, włókienniczy, stoczniowy i spożywczy. W Rouen znajduje się również uniwersytet (od 1964).
W mieście znajduje się stacja kolejowa Gare de Rouen Rive Droite (czyli "prawobrzeżny"), miasto ma połączenia z Paryżem i Hawrem, a także Caen,Dieppe czy Amiens. Dostepne jest także połączączenie TGV, m.in. w kierunku Lyonu i dalej Marsylii. Komunikację miejską zapewnia sieć autobusowa oraz metro.

Pozdrawiam :)
UDOSTĘPNIJ TEN POST

6 komentarzy :

  1. W sumie to święta, święta i po świętach, większość przeleżałam w łóżku, bo byłam chora.
    Rouen wygląda idealnie i chyba nawet mam tę miejscowość na liście miejsc, które we Francji odwiedzić bym chciała ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Święta tak szybko minęły, że w ogóle nie czuję że były :/ A kartka bardzo mi się podoba! Oj bardzo :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda na bardzo ładne miasto, chętnie bym po nim pospacerowała, pozwiedzała i zrobiła masę zdjęć. Jak na multi, to całkiem mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  4. święta minęły mi w rozjazdach. Z siostrą i dwójką moich siostrzeńców ciągle gdzieś jeździliśmy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Święta minęły bardzo szybko, a nawet mogę powiedzieć, że za szybko! Kartka całkiem ciekawa jak na multiview, które nie zawsze mi się podobają :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak święta, jakoś tak minęły, ale nie wiem kiedy. Ostatnio dużo na głowie :( Bardzo ładna pocztówka ;)

    OdpowiedzUsuń

Szablon stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.