2016/03/08

Brodnica

Witajcie!


Dzisiaj pocztówka od Edytki ;)

Brodnica leży na terenie Pojezierza Brodnickiego. Jest to regiony wyjątkowo atrakcyjny turystycznie. Na jego terenie położone są Brodnicki Park Krajobrazowy, będący częścią Pojezierza Brodnickiego, część Górznieńsko – Lidzbarskiego Parku Krajobrazowego oraz Dolina Drwęcy. Brodnicki Park Krajobrazowy został utworzony w 1985 roku. Położony jest w centralnej części Pojezierza Brodnickiego, obejmując swymi granicami obszary o najwyższych walorach przyrodniczych i krajobrazowych. Powierzchnia parku wynosi16 685ha . ponad 60% powierzchni Parku zajmują lasy, a 10% wody. Znajduje się tutaj około 60 jezior, w tym 6 o powierzchni ponad 100 ha. 

Pozdrawiam :)
UDOSTĘPNIJ TEN POST

4 komentarze :

  1. Pocztówkowy prezent od zajączka to świetna niespodzianka :) Nie mam jeszcze nic z Brodnicy i nigdy nie byłam w tym mieście.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie mam bladego pojęcia o tym mieście, ale widoczek bardzo ładny. Taki wakacyjny :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Brodnica kojarzy mi się tylko z tym, że jak studiowałam w Zakopanem to w meandry uczelnianych dziwności wprowadzał mnie chłopak z Brodnicy. teraz do Brodnicy mam zdecydowanie bliżej niż wtedy, ale nadal nigdy tam nie byłam. ale informacja o Pojezierzu Brodnickim spowodowała, że muszę wziąć pod uwagę te tereny w trakcie lata :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo malownicza pocztówka! :) Nie słyszałam o Brodnicy i nie mam pocztówki z tego miejsca :(

    OdpowiedzUsuń

Szablon stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.