2016/03/05

Taiwan

Cześć :)

Czas leci nieubłaganie, a już do drzwi puka wyczekiwana wiosna. Nareszcie!
Ja swoją wiosnę zaczęłam chodząc na siłownię. W końcu formę chociaż małą trzeba mieć :)

Dzisiaj pocztówka z Tajwanu. To chyba już kolejna, która przedstawia całą wyspę.

Wyspa Tajwan ma powierzchnię 35 801 km². W najdłuższym miejscu wyspa ma długość 377 km, a szerokość w najszerszym miejscu dochodzi do 142 km.
Na północy wyspy panuje klimat podzwrotnikowy, w centrum i na południu wyraźne są wpływy klimatu zwrotnikowego. Zimą wieje silny monsun z północnego wschodu, latem silny monsun z południowego zachodu, który przynosi ze sobą silne opady.
Zachód wyspy tworzy nizina, która wznosi się w kierunku wschodnim, aż po góry w centralnej części wyspy. Góry tworzy ponad dwieście szczytów o wysokości ponad 3000 m n.p.m. Najwyższym punktem Tajwanu jest góra Yu Shan (3952 m) w paśmie Yushan Shanmai. Na wschodnim wybrzeżu znajduje się kilka kolejnych, nieco mniejszych pasm górskich.


Pozdrawiam :)
UDOSTĘPNIJ TEN POST

8 komentarzy :

  1. Kartka nie w moim typie, ale znaczek z Buzzem Astralem rewelacyjny! :D Na początku myślałam, że to naklejka.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam pocztówkę z tej serii, są dosyć ciekawe. Znaczek jest mega fajny :)
    U mnie przeplatają się pory roku, jednego dnia poprószy śnieg, drugiego pada deszcz i jest iscie jesiennie, a kolejnego jedt słonecznie i ciepło. Marzec w końcu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Znaczek jest GENIALNY! ❤
    Sama pocztówka średnio mi się podoba. Być może dlatego, że mam wrażenie, że jest na niej wszystkiego zbyt dużo. Albo zbyt jaskrawa? Hmm, coś mi nie gra w tej kartce niestety :/

    OdpowiedzUsuń
  4. Super kartka, bardzo lubię te o tematyce geograficznej. Znaczek z Toy Story wart pozazdroszczenia : )

    OdpowiedzUsuń
  5. Znaczek faktycznie zwraca uwagę a kartka dość oryginalna ale podoba mi się jej wymowa geograficzna,mam kilka kartek z Taiwanu ale zawsze to albo jakiś detal ze sztuki, kotek lub inne zwierzątko, jakoś nikt dokładnie nie czyta mojego profilu na PC i wysyła co mu zbywa w szufladzie :/

    OdpowiedzUsuń
  6. kartka niekoniecznie w moim stylu, ale rzeczywiście oryginalna. za to znaczek świetny!

    ja czekam, aż się jeszcze trochę ociepli i ruszam z rowerem, bo już czuję, że zaczynam gnuśnieć w domu :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo często spotykam się z tajwańskimi pocztówkami z mapą lub też w kształcie wyspy.

    OdpowiedzUsuń
  8. jaki uroczy znaczek :) Tajwan ma chyba bardzo dużo różnych pocztówek przedstawiających mapkę, ale u mnie w kolekcji jeszcze taka niestety nie zagościła

    OdpowiedzUsuń

Szablon stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.