2016/08/31

Germany

Cześć!

Co u Was słychać? U mnie na razie wszystko dobrze. Jutro moja siostra idzie do liceum i jest bardzo podekscytowana. Ja na razie mam jeszcze wakacje, a we wrześniu będę dopiero składać dokumenty na magistra. Raczej nie martwię się, że się nie dostane :D

Dzisiejsza pocztówka jest od mojej kochanej koleżanki Moniki :)



Katedra Świętego Piotra i Najświętszej Marii Panny w Kolonii (niem. Kölner Dom, oficjalnie Hohe Domkirche St. Peter und Maria) – archikatedra, największy i najważniejszy kościół niemieckiej Kolonii. W latach 313 do 782 świątynia była siedzibą biskupstwa, od 795 do dziś arcybiskupstwa kolońskiego.
Budowa obecnej gotyckiej świątyni rozpoczęła się w 1248 i trwała z przerwami ponad 600 lat do 1880. Usytuowana na miejscu rzymskiej świątyni z IV wieku i późniejszego kościoła z czasów karolińskich nieopodal rzeki Ren katedra kolońska ma 144 m długości i 86 m szerokości oraz wieże o wysokości 157,38 m. Po ukończeniu wież (około 1870) katedra była najwyższą budowlą świata do 1884. Jest drugą co do wysokości gotycką budowlą sakralną na świecie (po katedrze w Ulm) i trzecią co do wielkości katedrą świata pod względem powierzchni (po katedrze Świętej Marii w Sewilli i katedrze Narodzin Świętej Marii w Mediolanie). Powierzchnia kościoła wraz z wieżami to 7000 m². W 1996 r. katedra została wpisana na listę światowego dziedzictwa UNESCO. Budowla jest wizytówką zarówno Kolonii, jak i całych Niemiec, masowo odwiedzaną przez pielgrzymów i turystów; w 2001 było to blisko 6 mln osób. W 2005 roku katedra była jednym z głównych punktów programu Światowych Dni Młodzieży pod przewodnictwem papieża Benedykta XVI.


Dzisiejsza niespodzianka :)


Pozdrawiam :)
UDOSTĘPNIJ TEN POST

6 komentarzy :

  1. Również posiadam pocztówkę z tą katedrą, tylko widzianą z daleka, którą dostałam od znajomego Niemca z Kolonii. Gratuluję 4 lat z postcrossingiem! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. 4 lata, przepiękna rocznica! a i pocztówka piękna, chciałabym kiedyś zobaczyć tę katedrę na żywo, bo wygląda imponująco!

    PS. też w końcu nie byłam na Malcie, ale mam nadzieję, że kiedyś uda się to jednak nadrobić :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jeszcze raz lecę do Norwegii 17 września :) chłopak się stęsknił. Mam nadzieję, że gdzieś pojedziemy. Wszystko okaże się na miejscu :)

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń

Szablon stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.