2014/08/10

Lithuania

Miasto znane nam Polakom z historii- Kowno. Mam jeszcze jedna pocztówkę z Litwy, lecz wysłaną z Bułgarii. To były początki, gdy chciałam mieć jak najwięcej pocztówek obojętnie z jakiego kraju.
Kowno (lit. Kaunas; wymowa i, biał. Коўна, ros. Каунас, Ковно lub Ковна; jidysz קאָוונע; Kowne) – drugie pod względem liczby mieszkańców miasto Litwy (około 320 tys. mieszkańców w 2011 roku) i największy ośrodek przemysłowy kraju. Położone w środkowej Litwie u zbiegu Niemna i Wilii.
Do 1918 Kowno było miastem granicznym, a współczesne lewobrzeżne dzielnice Aleksota i Poniemoń leżały w Królestwie Polskim.
W okresie międzywojennym Kowno, od 1920 roku, pełniło rolę stolicy Litwy. W okresie tym liczba mieszkańców wzrosła z 90 tys. do 150 tys. Obecnie jest to miasto z największym udziałem populacji litewskiej – ok. 88%spośród 336 912 mieszkańców.
W mieście znajduje się stacja kolejowa Kaunas.
 Do tego pieknie mnie przywitano- po litewsku :)
A wy macie jakiś pocztówki z Litwy?
UDOSTĘPNIJ TEN POST

1 komentarz :

  1. Ja mam 2 kartki z Litwy: jedną z przepięknym pałacem Tyszkiewiczów w Połądze, a drugą ze Starym Miastem w Wilnie :)

    OdpowiedzUsuń

Szablon stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.