2016/02/07

Cocos Keeling Islands

Cześć :)

Chyba tą pocztówkę widziałam u każdego na blogu. Do mnie dotarła do mnie już jakiś czas temu i oczywiście za pośrednictwem strony  <klik>.


Wyspy Kokosowe (Terytorium Wysp Kokosowych (Keelinga); ang. Cocos (Keeling) Islands) – grupa dwóch atoli koralowych na Oceanie Indyjskim stanowiących terytorium zależne Australii, położonych 1100 km na południowy zachód od Sumatry. Geograficznie stanowi część Azji Południowo-Wschodniej, jednak ze względu na obecną przynależność polityczną, terytorium to niekiedy jest zaliczane do Oceanii (do 1955 roku również pod względem politycznym było terytorium azjatyckim).

W 1609 roku wyspy odkrył kapitan William Keeling, ale aż do XIX w. były niezamieszkane. Od lat 20. XIX w. do 1978 roku wyspy i produkcję kopry z miejscowych palm kokosowych kontrolowała rodzina Clunie-Ross. Zaanektowane w 1857 roku przez Wielką Brytanię, w 1958 roku przeszły pod administrację Australii. Z dwóch zamieszkanych wysp West Island jest zdominowana przez Europejczyków, a East Island przez Malajów. 




Pozdrawiam :)
UDOSTĘPNIJ TEN POST

7 komentarzy :

  1. Ooo super! A ja nie mogłam się z nimi dogadać i dostałam dwie w kopercie! :D Taką jak ty i widok na plażę! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczna, lubię pocztówki z mapkami.

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetna jest! :-) Ja dalej czekam na kartkę od listopada ;/

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię tę kartkę,więc na pewno będę na nią kiedyś jeszcze polować :) znaczek po lewej świetny!

    OdpowiedzUsuń
  5. Zazdroszczę Ci tej kartki! Ja niestety nic nie dostałam z Wysp Kokosowych :/

    OdpowiedzUsuń
  6. Też mam tą samą kartkę, lecz pustą... (dostałam wielką kopertę a4 z dwoma pocztówkami, magazynami, przewodnikami itp - a prosiłam o samą kartkę :( ).

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja jeszcze nie otrzymałam od nich odpowiedzi, ale mam nadzieję, że taka pocztówka wkrótce zagości w mojej skrzynce pocztowej :)

    OdpowiedzUsuń

Szablon stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.