2015/04/14

Croatia

Witajcie :)
Dzisiaj post z samego rana- cały dzień mnie nie będzie- wybieram się do Łańcuta z uczelni.
Oczywiście mam nadzieję, że będzie czas na kupienie pocztówek.
Ostatnio poczta milczy :( Ale to moja wina, bo nie szukałam wymian, ani nie losowałam z postcrossingu. 

Jeśli ktoś chętny na wymianę zapraszam :)



Zagrzeb (chorw. Zagreb; niem. Agram, węg. Zágráb) – stolica i największe miasto Chorwacji. Liczy 790 017 mieszkańców, aglomerację zagrzebską zamieszkuje natomiast 1,2 mln. Historycznie miasto wywodzi się od leżących na sąsiadujących ze sobą wzgórzach osad Gradec i Kaptol, które stanowią jądro dzisiejszego Zagrzebia, jego historyczne centrum.
Miasto leży na północnym brzegu rzeki Sawy, u podnóża Medvednicy. Stanowi samodzielny okręg administracyjny. Jest również stolicą otaczającej go zagrebačkiej županiji.
Współcześnie Zagrzeb stanowi administracyjne, gospodarcze, kulturalne, komunikacyjne i naukowe centrum Chorwacji. Ze względu na swoje położenie i kulturę zalicza się do miast Europy Środkowej.


Pozdrawiam :)
UDOSTĘPNIJ TEN POST

3 komentarze :

  1. Chorwacja jest piękna, ale ta pocztówka, jak dla mnie, trochę przejaskrawiona.
    A Łańcut /np. zamek/ chętnie bym przygarnęła w ramach wymiany.

    OdpowiedzUsuń
  2. śliczna kartka, pierwszy raz słyszę o miejscowości do której jedziesz, ale tam jest ładny zamek! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie byłam ani w Łańcucie, ani w Chorwacji. Patrząc na kartkę zastawiałam się czy te dwa świecące punkty to latarnie, czy jakieś pomniki, czy jakiś most i w sumie nadal nie wiem :D

    OdpowiedzUsuń

Szablon stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.