2014/07/13

Guernsey

Nowa pocztówka! Tym razem nie ze zwykłego kraju, lecz terytorium zależnego. Szczerze mówiąc wcześniej nie znałam tej wyspy. Dopiero na oficjalnym postcrossingu w liście państw odnalazłam tą wyspę. Napisałam do osoby, która była chętna wymienić się pocztówkami i się udało!
Widok jest piękny- może kiedyś uda mi się tam pojechać. Bardziej mnie ciekawią małe wyspy, niż takie duże znane kraje.

Guernsey (Baliwat Guernsey, fr. Guernesey) – terytorium przy francuskim wybrzeżu na kanale La Manche, na wyspie Guernsey i pozostałych Wyspach Normandzkich z wyłączeniem wyspy Jersey.
Posiada specyficzny status Dependencji Korony brytyjskiej – nie stanowi formalnie części Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej, ani Unii Europejskiej.
Guernsey podobnie jak Jersey, są de facto terytoriami zależnymi Wielkiej Brytanii (zależność ta wynika z tradycji, a nie jest zależnością de iure), nie należą jednak do Unii Europejskiej. Kwestiami obrony oraz spraw zagranicznych zajmuje się Wielka Brytania, zaś sprawami administracyjnymi, sądownictwem, gospodarką oraz finansami – władze lokalne.
Znaczek jak najbardziej postcrossingowy- szkoda, że w Polsce takich brakuje.
Happy postcrossing dla Was :)
UDOSTĘPNIJ TEN POST

3 komentarze :

  1. Śliczna pocztówka,a znaczek wręcz boski ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. śliczna kartka i genialny wprost znaczek :)

    OdpowiedzUsuń
  3. takie małe Guernsey ma postcrossingowy znaczek, a Polska nie ma:( a szkoda :/

    OdpowiedzUsuń

Szablon stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.