2013/07/05

Oman

Dzisiaj przyszła do mnie wspaniała pocztówka z Omanu! Jest to moja pierwsza pocztówka stamtąd, ale mam nadzieję, że nie ostatnia. Mój dziadek bardzo podziela moją pasję. Akurat w mojej miejscowości mieszka, ale lepiej ująć pochodzi dziewczyna, która na stałe mieszka w Australii. Dziadek podłapał temat i dzisiaj patrze a na moim biurku leży 30 pocztówek z Australii!~Oczywiście część z nich pójdzie w świat, a reszta zostanie u mnie :) W mojej kolekcji. Oman (arab. عُمان Uman), Sułtanat Omanu (arab. سلطنة عُمان Saltanat Uman) – państwo w Azji, leżące na Półwyspie Arabskim, nad Morzem Arabskim i Zatoką Omańską. Graniczy z Zjednoczonymi Emiratami Arabskimi, Arabią Saudyjską i Jemenem. Stolica mieści się w mieście Maskat. Oman należy do Ligi Państw Arabskich.Oman położony jest w południowo-wschodniej części Półwyspu Arabskiego, nad Morzem Arabskim. Teren Omanu jest w dużej części płaski, w zachodniej części kraju znajduje się pustynia Ar-Rab al-Chali. W północno-wschodniej części kraju znajdują się góry z najwyższym szczytem kraju – Dżabal asz-Szams o wysokości 3018 m n.p.m. W Omanie panuje klimat zwrotnikowy suchy – w styczniu temperatury wynoszą ok. 20 °C, a w lipcu najwyższe temperatury sięgają 50 °C. Opady są niskie, szczególnie w północnej części kraju, gdzie średnie wartości nie przekraczają 100 mm rocznie. Dominują pustynie i półpustynie z dolinami uedów. Charakterystycznymi roślinami tego regionu jest pustynna roślinność kserofilna, miejscami rosną palmy i niskie akacje. Fauna typowa dla pustynnych i półpustynnych obszarów, gdzie żyją szakale, mangusty i liczne gady jak np. scynki. O znaczkach Miłego dnia :)
UDOSTĘPNIJ TEN POST

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Szablon stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.